Unia Europejska

foto Piotr Ślipiński

Muzeum i Instytut Zoologii PAN w Warszawie, realizujący projekt "Opracowanie innowacyjnych metod szybkiej identyfikacji nicieni powodujących straty w gospodarce" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego zaprasza na:

Praktyki studenckie z zakresu nematologii
Od grudki gleby do barkodingu DNA nicienia

Nicienie są jedną z najliczniejszych grup zwierząt wielokomórkowych, dotychczas opisano ok. 20 tysięcy gatunków. Należą one do różnych grup troficznych; są wśród nich gatunki bakteriożerne, grzybożerne, drapieżne, pasożyty roślin, zwierząt i ludzi. O ile nicienie bakteriożerne, grzybożerne i drapieżne ogrywają znaczącą pozytywna rolę w środowisku glebowym, to wiele gatunków pasożytów roślin może powodować znaczne straty w gospodarce.
Żerowanie nicieni może powodować zamieranie roślin, spadek ich produktywności, doprowadzać do degradacji handlowej produkowanych płodów rolnych, oraz perturbacji w międzynarodowym obrocie produktami roślinnymi, wobec ryzyka
rozprzestrzenienia gatunków kwarantannowych.

Tematyka praktyk obejmuje:

  • Metody pozyskiwania nicieni z gleby i roślin
  • Metody konserwacji i preparatyki nicieni
  • Prezentację i omówienie wybranych grup nicieni
  • Metody ekstrakcji DNA, PCR
  • Demonstrację sekwencjonowania DNA i identyfikacji okazu w BOLD

Osoby biorące udział w praktyce studenckiej otrzymają potwierdzenie uczestnictwa,
Praktyki będą odbywały się w Nematologicznym Centrum Diagnostyczno- Szkoleniowym - siedziba MiIZ PAN, Warszawa, ul. Wilcza 64.

Praktyki są bezpłatne.
Organizator nie zapewnia noclegów

Studenci zainteresowani praktykami proszeni są o kontakt e-mailowy z:
Dr hab. Tadeuszem Malewskim This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Dr Ewą Dmowską This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Dr Grażyną Winiszewską This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.